Bhuri بای نیست نام نا آشنا در زمینه هنر. او اولین قبیله ای زن هنرمند که جرأت به سنتی پیتهرا نقاشی های فراتر از دیوارهای کلبه در روستای خود در Jhabua, Madhya Pradesh. البته با یک جزئی بداهه است. او منتقل عامیانه فرم هنری از گل دیوار به بوم و ورق کاغذ. آن را از ذهن او به رسمیت شناختن شهرت جوایز و پول است.

در عین حال یک کتاب کوچک است که او با همكاري Debjani موکرجی پژوهش محقق با IDC مدرسه طراحی در IIT Bombay, دادن Bhuri بای شادی او همیشه آرزو داشت در طول سال مبارزه “اصلی aage badh paa راهی hoon (من قادر به پیشرفت),” او می گوید از طریق تلفن از بوپال که در آن او پر جنب و جوش و آثار هنری تحت تاثیر اصلی پیتهرا نقاشی و بهینه سازی به عنوان معاصر Bhil هنر پیدا کردن یک محل دائمی غرور در قبیله ای در موزه.

On the dot

یکی از Katha اخیر انتشارات کتاب با عنوان خطوط نقطه چین است و نه فقط مجموعه ای از 20 نقاشی مضمون که شما را از طریق بصری زندگینامه Bhuri بای. “این است که یادگیری در مورد سنتی پیتهرا هنر است که پنهان داستان توانمندسازی نشان می دهد یک فرهنگ منحصر به فرد و نشان می دهد چگونه هنر از هر دو می توان ذخیره می شود و یک ناجی می گوید:” Debjani.

سفر این کتاب از زمانی آغاز شد که او رفت و به بوپال به عنوان بخشی از تحقیقات خود را بر روی بومی اشکال هنر است. در طول راه اندازی نرم کتاب در مادورای (که پس از انتشار رسمی در بوپال به تازگی), Debjani روایت داستان Bhuri بای که شکست جنسیتی مانع در Bhil جامعه (یک مهاجر قبیله از Madhya Pradesh راجستان و گجرات) به خودش تبدیل از یک بومی محلی نقاش معاصر عامیانه هنرمند.

On the dot

نمونه نقاشی های نقطه چین در این کتاب بگویید Bhuri داستان از دوران کودکی او و خانواده ایجاد کرد و زندگی آرام, چگونه هنر و طبیعت در هم تنیده در زندگی خود و در عین حال فرهنگ و آداب و رسوم به دنبال Bhil مردم نگه داشته و زنان به دور از نقاشی خانه خود را. مردان معتقد بودند دختران پس از رسیدن به بلوغ و تبدیل شدن به ‘نجس’ و از این رو آیین نقاشی برای دریافت برکات خود را خدای Dev پیتهرا شد تنها مرد حق.

Bhuri بای می گوید او را به نشستن در یک گوشه و تماشای روستا کشیش و مرد اعضای خانواده را به رنگ طبیعی با گل رس و دانه ها و سپس رنگ با آنها را بر روی دیوار. این سبک نقاشی را دنبال استادانه درست شده الگوها و طرح های سیم پیچ. وجود دارد که برای محاسبه نقطه بر اساس دانه ذرت (corn) که رشد کرده بود که در کمربند او می افزاید و شباهت قابل توجه به آثار بومیان استرالیا.

On the dot

از طریق نقاشی Bhuri برجسته هنر جذب او است اما او همچنان تا زمین تا او نقل مکان کرد به بوپال به عنوان یک روزانه شرطبندی در بهارات Bhavan مرکز فرهنگی. این ثابت می شود یک نقطه عطف چرا که او به خوبی شناخته شده, هندی, هنرمند Jagdish Swaminathan که پیشنهاد او رنگ سنتی پیتهرا هنر بر روی یک ورق کاغذ.

Bhuri بای به یاد می آورد او را عصبی شروع به عنوان او تا به حال هرگز با استفاده از برس رنگ و بنفش رنگ است اما او به زودی فتح ترس خود را و شروع به نقاشی او ایجاد کرد زندگی از حافظه است.

رنگ های روشن از روستای خود را جشن, صحنه های از زندگی روزانه, روستا, معماری, جنگل گیاهان و جانوران لباسهای سنتی و زیور آلات, رقص…. به زودی او شروع به ترکیب عناصر شهری و صنعتی زندگی و رنگ همه چیز او را دیدم که در اطراف او و معاصر تم تبدیل سنتی و تشریفاتی Bhil پیتهرا نقاشی معاصر به Bhil.

می گوید Debjani “این یک مورد کلاسیک از هنر در حال حرکت به سمت تجاری به کشتن آن هنر اما برای تکامل آن است.” در سنتی پیتهرا هنر یک دیوار نقاشی را مجسم سری از صحنه های از یک داستان در حالی که در Bhil هنر هر صحنه شد یک قطعه منحصر به فرد از کار حفظ نقطه چین سبک او توضیح می دهد. زمانی که Debjani آغاز شده و تحقیقات خود را در تعلیم و تربیت بومی هنر آموزش و پرورش در سال 2014 او دو سال را صرف مصاحبه و مستند کار 70-عجیب و غریب Bhil هنرمندان و مطالعه آثار خود را نمایش داده شده در موزه ایالتی بهارات Bhavan قبیله ای موزه و ایندیرا گاندی Rashtriya Manav Sanghralay. زمانی که او ملاقات Bhuri و داستان او. شکستن رایگان از جامعه قید که اجازه نمی دهد زنان به رنگ. “من آموزش زیر برای دو سال دیگر آموزش درست کردن نقطه چین نقاشی. هدف من این بود برای ایجاد آگاهی در مورد هنرمندان بومی و برجسته کردن هدف خود اعتقاد و شیوه های که مسئول بودند و جامع,” او می گوید.

On the dot

یک بار Bhuri بای معاصر کار می کند شروع به دریافت پذیرش جهانی او رفت و برگشت به روستای خود برای آموزش دختران در هنر فرم و تشویق آنها را به رنگ. “ما هنر درمانی و مراقبه” می گوید Bhuri بای و امروز او در قطار حدود دو دوجین از زنان است.

Debjani به شدت احساس بومی هنر است که میراث فرهنگی مشترک. “وجود دارد که لازم است برای حمایت از هنرمندان مانند Bhuri بای که نگه داشتن این هنر زنده با آموزش آن به بخش وسیع تری از مردم و تلاش برای جلوگیری از بی دقتی کپی از خود را سخت کار می کرد تصاویر,” او می گوید.

کار با هنرمندان قبیله ای از طریق همکاری به منظور محافظت در برابر تخصیص بومی هنر Debjani آمد تا با ایده از خطوط. “آن است که Bhuri بای اولین کتاب در تعریف نقش خود را به عنوان یک معلم و هنرمند در جامعه و خارج به عنوان به خوبی و به جهان مدرن چگونه شکل هنر را می توان در امان نگه داشته شود در آینده می گوید:” Debjani که در حال حاضر ساخت یک انیمیشن فیلم مستند با همین نام است.

On the dot

او نیز انجام درمانی کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان با استفاده از هنر به عنوان یک ابزار موثر برای کشف خود و تغییر اجتماعی. “از جمله تلاش برای کمک به پر کردن شکاف بین مدرن جهان صنعتی و منحصر به فرد زندگی adivasis و نجات اجدادی دانش و خرد” او می افزاید. “این کمک می کند تا شما رشد فراتر از آن.”

شکستن سد

Bhuri بای فعلا با این نسخهها کار به عنوان یک هنرمند با Adivasi Lok کالا آکادمی در Bhopal, Madhya Pradesh

او با این نسخهها کار شده اند به نمایش در گالری ها و موزه های اروپا و استرالیا و آمریکا.

او نقاشی داستان از جنگل به فروش می رسد در حراج Sotheby در سال 2007

او اعطا شده است با Shikhar Samman و Ahalya Samman توسط Madhya Pradesh دولت

او دعوت شد در ریاست جمهوری هیئت به استرالیا برای یک کارگاه آموزشی با استرالیا بومیان و قبایل هنرمندان.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net