پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

در عاقبت روغن کاری به اندازه در میان جداره سیلندر و پیستون و حلقه ها انجام می شود و روغن ذرات کربن و مواد جامد دیگر را نیز از جداره سیلندر شسته و در عین اکنون جداره سیلندر را هم خنک می کند البته حلقه های تراکم به تنهایی نمی توانند در حین تحت رفتن پیستون همه ذره های مازاد را از جداره سیلندر پاک کنند در سرانجام پاره ای روغن مازاد به گوشه و کنار احتراق رسیده و می سوزد. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)، چون فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا نصیب تحت پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کمتر یابد و هم جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. پس از خودرو کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خاصیت مطلوب را پیدا کند . سر باز پیستون به شاتون و میل لنگ متصل است. دامنه یا این که نصیب ذیل پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و هم جا برای وزنه های تعادل میل لنگ باز شود . پیستون ماشین طوری طراحی می شود که ،حتی اگر خیلی داغ شود ، باز هم به اندازه ای انبساط پیدا نکند که به سیلندر بچسپد . از مزایای چدن هم می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت ، بها زیر و انبساط ناچیز آن اشاره نمود و معایب آن نیز شامل مواقعی چون وزن زیاد و انتقال حرارت اندک است . وجود روغن کافی در فضای لقی در بین پیستون و سیلندر ضمن مراقبت تعادل پیستون به عملکرد خوبتر رینگها نیز امداد می‌نماید و از استهلاکشان میکاهد. شرکت مشهد رینگ اهمیت بیش از یک دهه عمل در میدان صنعت رینگ سازی دارای اعتنا به نیاز بازار و مشتریان خویش و ارائه سرویس ها متنوع وارد عرصه تولید پیستون های گونه های موتورهای احتراقی شد. زمانی از یک قطعه مکانیکی صحبت میکنیم، می بایست ادله خرابیهای مرسوم آن را بیش از کلیه چیز در به کارگیری ناصحیح جستوجو کنیم. پس از همین تراز روی اکثری از پیستون ها را اصلی لایه نازکی از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند . 3- انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر : همان طور که گفته شد ، دمای پیستون به زمان کار به شدت ارتقاء می یابد و باید دمای آن کاهش پیدا نماید که رینگ ها در همین امر تاثیر گذار بوده و کلیدی انتقال گرمای پیستون به سیلندر که دمای زیر تری داراست به کاهش دمای پیستون کمک می کند . جهت ارتقاء توان تولیدی موتور ، تعداد سیلندر ها هم ارتقاء و بر پایه پیرایش و تعداد سیلندر ها ، تعداد پیستون ها تعیین می گردد . موتورهای خطی رخ از تک سیلندر تا 5 سیلندر و موتورهای V رخ نیز شامل موتور های 5 ، 6 و 8 سیلندر هستند . موتور ها بر پایه طرز چیدمان به دو مدل خطی و V رخ تقسیم می شوند . بدین ترتیب بعضی از سازندگان به جای آن ها از موتور ۵ سیلندر خطی استفاده میکنند. حلقه پاک کن (وایپر) یک رینگ پیستون میباشد که سطحی اریب داشته و در شیار رینگی که در بین حلقه فشاری و رینگ روغنی قرار نمایندگی پیستون تبریز داراست جای می­گیرد. به عبارتی دیگر، پیستون یک دیسک در درحال حاضر حرکت می باشد که درون سیلندر بوده که از یک عایق گازی تشکیل شده است. بنابراین باید به شکل منظم روغنکاری شوند. یکی از از همین تجهیزات اهمیت ، پیستون اتومبیل است که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت ، به چرخ ها و به شکل حرکت چرخشی منتقل می شود . این حلقههای فلزی که از محصول چدن خاکستری ساخته میگردند در برابر گرما مقاومت بالایی دارا‌هستند و همچنین از خواص ارتجاعی برخوردارند. به طور کلی قطعات متحرک موتور که فاصله مقداری هم با قطعات مجاور خود دارا هستند به جهت کارایی بیشتر، ارتفاع عمر بهتر و بازده بالاتر نیاز به کارداران کمتر دهنده اصطکاک و سایش سطح های دارند. سطح بالایی پیستون نیز دارای محفظه احتراق در تماس است. پخ کناره رینگ سبب می شود که اندکی چرخیده و در عاقبت حاشیه تیز دارای جداره تماس پیدا نکند.