هدرز چیست و چگونه عمل میکند؟

به گویش ساده بایستی گفت هدرز قطعه ای است که به جهت تیونینگ و بهبود عملکرد موتور جایگزین منیفولد چدنی شده و بر روی موتور نصب میگردد.این قطعه عملا به عبارتی عمل منیفولد را انجام می‌دهد و همانند آن منتخب از سیستم اگزوز اتومبیل محسوب می شود . از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق بوسیله دستگاه های منحصربه‌فرد خم کاری لوله انجام می شود و کیفیت عملیات جوش کاری و اتومبیل کاری هم تاثیر انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت و امکان های آخرین کالا خواهد داشت . از سوی دیگر اصطکاک کاهش و ارتقاء قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کمتر مصرف سوخت نیز اثرگذار باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده میباشد که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها کارگزاری میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، کارگزاشتن معمولی آن هاست که به راحتی در هر فروشگاه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام میباشد اما طراحی و ایجاد یک هدرز رشته ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه معمولی نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، فقط به کمک شبیه سازی ظریف پیشرانه در محیط قابل انعطاف افزارهای فن ای زیرا GT POWER قابلیت پذیر است.از سوی دیگر ساخت هدرز ها هم باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و میزان مرغوب بودن عملیات جوش کاری و اتومبیل کاری هم اثر گذاری انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت های آخرین متاع خواهد داشت. استپر یک عدد از اجزایی است که باید هر یک‌سری وقت یک توشه آن را تمیز و بشویید و مجدد بر سر جای خودش قرار دهید . هدرز به جهت هر سیلندر یک خروجی اختصاصی بفرد در نظر گرفته شده تا فورا پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی حساس کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که ولی در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. 4. هر موتوری حد فشار بازگستی مجازی داراست و در صورتی که فشار از حد مشخص تجاوز نماید در بلند مدت در صورت نیاز به به کارگیری از ضمانت نامه، کمپانی سازنده موتور گارانتی را فسخ می کند. مطعمنا هر شرکت سازنده ای دارای اعتنا به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود ، باید یک رخ از هدرز را طراحی نماید . همین قطعه جایگزیت مینفولد چدنی فابریک موتور شده و باعث طراحی بهتر خود ، موجب افزایش کارایی ، بهبود توان خروجی پیشرانه و کمتر مصرف سوخت خواهد شد . کمپانی ENGINEARTS در این عرضه فعالیت دارد و هدرز را تولید و عرضه می کند . حالا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چه فرقی دربین مانیفولد و هدرز وجود دارد. در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی مخصوص به شخص در نظر گرفته شده تا فورا پس از اشتعال و بالا وارد شدن پیستون در سیلندر ، گاز های خروجی اساسی کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج خواهد شد و نسبت به مانیفولد چدنی بی آلایش ، این کار پرسرعت تر و آسن تر انجان خواهد شد که البته در خنک سازی موتور هم بی اثر گذاری نمی باشد . در ایجاد هدرز اعتنا و ظرافت دوچندان بیشتری به عمل برده شده و خم کتری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده بوده و به مدل ایست که هوای خروجی موتور را خوب تر تخلیه نموده و سیلندر اتومبیل خالی تر از دود شده و در فعالیت به جای آن هوای بیشتری را در هر تراز مکش و سیلندر موتور ماشین از اکسیژن بیشتری پر شده و احتراق ماشین کاملتر و قوی خیس بوده و شتاب ماشین بالا میرود. هدرز کلمه و واژه ای که در میان ماشین گشوده ها شنیده میشود ولی اطلاعات زیاد و دقیقی درباره آن در بین عموم وجود ندارد. هدرز در واقع یک مینفولد خروجی بازنگری شده هست که براساس اصول علم مکانیک سیالات رخ گرفته و به نحو دقیقی ساخته شده است . همانطور که در یک سری سطر بالا به مزایای نصب هدرز اشاره شد، در بعضی از مواقع تجهیز ماشین به همین قطعه چندان فارغ از خلل نیز نیست؛ چرا که برخی از هدرزهای دست سازی که به وسیله مکانیک های سنتی یا این که بعضا از صاحبین دکان های اگزوز سازی ساخته می شوند نیکی صرفا نمیتوانند کارایی هدرزهای فن ای را داشته باشند، بلکه در برخی از موارد گزارشهایی در خصوص افزایش صدای پیشرانه و سیستم اگزوز، ارتقا مصرف سوخت و حتی ارتقاء آلایندههای خارج شده از خودرو نیز منتشر شده و در یک صحبت سرانجام برعکس برای اتومبیل دارد. در خودروهایی که موتور آن ها احتراق داخلی دارد بایستی دود حاصل از این احتراق ازسیلندر خارج شود تا چرخهی احتراق مجددا اهمیت وارد شدن هوای جدید به باطن سیلندرها تکرار شود. صرفا در این رخ میباشد که می توان درباره کیفیت ایجاد و معایب همین خودرو حیث داد. در صورتی که شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در گزینه تیوفایو موتور لطفا از تارنما ما دیدن کنید.